نقد و بررسی سریال تایلندی عشق در اولین نفرت از شقایق عزیز | ‎love at first hate
دانلود پروژه های ترجمه ی تیم نقد کره
[ ]
نقد و بررسی سریال تایلندی عشق در اولین نفرت از شقایق عزیز | ‎love at first hate
نظرات

 

 
"به نام خداوندی که در این نزدیکیست"
 
 
 
سلام به همه دوستای عزیز دراما دوستم، من دوباره با یک سریال تایلندی دیگه برگشتم خدمتتون
 
سریال "عشق در اولین نفرت"  جزء سریالایی بود که با میکس های جنجالی اومد تو یوتیوب و خیلی ها دوست داشتن ببیننش اما کسی ترجمش نکرد و غریب افتاد. من خودم چند ماه پیش با زیر نویس انگلیسی دیده بودمش تا اینکه اتفاقی دوباره بهش برخوردم و دیدم هنوز ترجمه نشده، برای همین تصمیم گرفتم خودم براتون ترجمش کنم و این نقدم 
 
برای معرفیش بنویسم.
 
 
 
 
 
اگر که بخوایم سریال ها رو دسته بندی کنیم، این سریال میره جزء اون دسته از سریال های کمدی و گوگولیِ جمع و جور که صرفاً برای خوب کردن حال دل آدم ساخته میشن، یعنی با دیدنشون نه حرص میخورین، نه گریه میکنین و نه عصبانی میشین، بلکه  فقط و فقط لبخنده که رو لبتون میاد. پس اگر دوست دارید یه چند روزی خستگی در کنید و وقت آزادتون رو با دیدن یه کمدی عاشقانه بگذرونید، این سریالِ پیشنهادی من به شماست.
 
 
 
 
 
نقد:
 
اول از همه بگم که این سریال یه کمدی کاملا ساده فقط محض سرگرمیه، پس اگر دنبال یه فیلم نامه ی قوی با دیالوگ های مغز، رگ به رگ کن هستید، اصلا سراغش نرید. تو این سریال فقط یه خانم سوپر استار جذاب و یه آقا دکترخوشتیپ و گوله نمک اومدن تا شمارو بخندونن وآدرنالینی به بدنتون برسونن و برن. حالا چرا آدرنالین؟ دوستانی که از قبل با سریال های تایلندی آشناییت دارن میدونن که تایلندی ها صحنه های عاشقانشون از پس کله ی هنرپیشه ی محترم گرفته میشه یا از 2 کیلومتر دورتر که نهایتا به افق ختم میشه. اما "عشق در اولین نفرت" به نظرم انقلابیه در صنعت فیلم سازی تایلندی ها، یعنی یه جوری معادلات ذهنی آدمو میریزه به هم که شک میکنید "آیا واقعاً دارم سریال تایلندی میبینم؟؟؟"  تا اینکه دو تا "خون، خون" میگن و شمارو مطمئن میکنن که بله، این ها همون دوستان لاکورنی خودمونن . دیگه فکر کنم واضح بهتون رسوندم که با چه سکانس هایی طرفیم؟ که البته (از نظر من چشم سفید) نه تنها خوب و لازمه بلکه هیجان انگیز و ذوق مرگ کننده هم هست.
 
سریال از داخل یک هتل ساحلی شروع میشه که خانم سوپر استار (گروآی) و آقای دکتر (باب) برای اولین بارهمدیگرو میبینن و از همون ابتدا به خاطر یک سوء تفاهم دعواشون میشه. اما این وسط یکی درگیر عشق میشه و یکی درگیر نفرت، جناب عاشق پیشمون که آقای دکتر تشریف دارن به چشم برادری هم خوش قد و بالاست و هم شخصیت جذاب و با نمکی داره. برعکس گروآی که تو عشق خیلی کم تجربه و سادست، باب حسابی حرفه ای اما اونقدر بچه  پرو و مغرور هست که هیچ اقدام مستقیمی نمیکنه و زیر پوستی خودش رو به گروآی نزدیک میکنه.کلاً به نظرم برجسته ترین شخصیت سریال همین آقای دکتره که در عین جنتلمن بودن، یه گوله ی نمکه و تمام بار کمدی سریال رو دوششِ، انصافاً هم خوب از پسش بر میاد.
 
 
 
 
 
روند داستان از جایی اوج میگیره که به خاطر یک سوء تفاهم (که نمیگم تا خودتون ببینید) این دو مجبور میشن نقش یک زوج خوشبخت رو بازی کنن و آقای دکتر هم  فرصت پیدا می کنه تا از آب گل آلود ماهی بگیره. در کنار زوج اصلی طبق معمول یک دختر و پسر دیگه هم داریم که چوب لای چرخ رابطه ی این دو میگذارن.
 
(پلوی) خواهر ناتنی گروآیِ که مثل اون مدل و هنرپیشست اما شهرت گروآی رو نداره و برای سبقت از گروآی دست به هر کاری میزنه.  (اوه) هم یه پسر نچسب و رو اعصابه که همکار بابِ و از همون ابتدای سریال سایه ی باب رو با تیر میزنه، از طرفی اون هم از گروآی خوشش میاد و میشه رقیب سر سخت باب.
 
 
 
 
 
نکات مثبت:
 
این سریال جزء سریال هایی که تا آخر با یه فرمون میره و نقطه افول نداره، خیلی هم جمع و جوره و الکی کشش ندادن که به نظرم این خودش یک امتیاز محسوب میشه از طرفی همونطور که قبلا گفتم نسبت به سریال های تایلندی، سکانس های عاشقانه ی  خوبی داره (روم به دیوار). زوج سریال هم به هم میان که این به شخصه برای خود من مهمه. یکی دیگه از نکات مثبت سریال، نداشتن شخصیت های اضافی و جیغ وجیغوِ که متاسفانه تایلندی ها ارادت خاصی بهشون دارن.
 
 
 
 
 
نکات منفی: (خطر اسپویل)
 
 "عشق در اولین نفرت" هم مثل خیلی از سریال های تایلندی کم و کاستی هایی داره که میشه زیر سیبیلی ردشون کرد چون سریال پر باری نیست و صرفاً به درد یک بار دیدن و سرگرمی میخوره. مثلا شخصیت های پدر و مادر گروآی خیلی نا مفهوم و غیر منطقی بودن یا برای جمع کردن سریال حتی یک سکانس کوتاه از عروسیشون رو نشون ندادن و فقط یه لباس عروس تن دختره کردنو تمام.به نظرم جا داشت تر و تمیز تر درش بیارن.( البته یه عکسی دیدم که ظاهراً سکانس عروسیشون رو کات کردن از سریال)
 
 
 
 
 
سکانس برتر:
 
ازاونجایی که تو هر قسمت تقریبا چند تا سکانس با مزه و اساسی داره میتونم کلی اسپویل برای اسپویل دوستان عزیزم بنویسم اما (روم سیاه، شرمندم) اصلا قصد چنین کاری ندارم چون واقعاً مزه ی فیلم به همین تیکه هاشه و دلم میخواد خودتون ببینید و لذتش رو ببرید.
 
امتیاز این سریال تو مای دراما :
 
 Rating: 7.9/10 - ‎442 votes
 
 من هم به عنوان یه کمدی ساده نمره ی 7.5 رو بهش میدم اونم فقط به خاطر اَدا اصولای آقای دکتر
 
 
 
دیگه بیشتر از این پر حرفی نمیکنم به جاش یک کلیپ کوتاه دو دقیقه ای از دوقسمت اول سریال تو نماشا گذاشتم که لینکش رو براتون میزارم دوست داشتین برید ببینید.
 
https://www.namasha.com/v/nnpIWOv7
 
این هم لینک وبلاگمه که زیر نویس هارو اونجا قرار میدم
 
http://zirnevis-asian-drama.mihanblog.com/
 
اگر از سریال خوشتون اومد و قصد دیدنش رو داشتین با انرژی های خوبتون همراهیم کنید تا به لطف خدا و شما دوستای عزیزم بتونم تا آخرش پیش برم چون دوستانی که کار ترجمه انجام دادن میدونن چقدر کار سخت و وقت گیریه، به خصوص که زیر نویس جداش رو فقط تا قسمت 7 دارم و جایی ادامش رو پیدا نکردم، اینطوری باشه مجبورم از روی هاردساب ترجمه کنم و زمانبندی واقعاً کار طاقت فرساییِ.
 
دوستتون دارم و منتظر نظر هاتون هستم.
 
پایدار باشید.

 


تعداد بازدید از این مطلب: 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

چهار شنبه 12 آذر 1399 ساعت : 1:44 | نویسنده : Moon shine
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
سلام سلام ..این وبلاگ زیر مجموعه ی وبلاگ نقدکُره بوده http://naghdkoreh.loxblog.com/ که صرفا برای قرار دادن ترجمه ی سریالهای تایلندی تهیه شده ..لطفا حتما درمورد سریالها نظر بذارید تا به بقیه برای دانلود سریالهای نا اشنای تایلندی کمک کنید .. درضمن میتونید با ادرس اینستا و تلگرام نقد کره همراه ما باشید https://t.me/naghdkoreh
منو اصلی
آخرین مطالب
مطالب پربازدید
موضوعات
آرشیو مطالب
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 50
:: کل نظرات : 0

آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 46
:: بازدید ماه : 134
:: بازدید سال : 689
:: بازدید کلی : 3085
دیگر موارد